Home American San Diego News Channels KGTV ABC 10 News San Diego CA

KGTV ABC 10 News San Diego CA

171
SHARE

KGTV ABC 10 News San Diego CA Live Stream Weather and Sports Channel Online Stream. ABC KGTV TV 10 local breaking News update Channel San Diego, California, United States Live Online Streaming. KGTV is a virtual and VHF digital channel 10. It is associated with ABC. The channel is certified to San Diego, United States. ABC KGTV News is under the authority of the E. W. Scripps Company.

KGTV ABC 10 News offices are situated on Air Way in the Riverview-Webster section of San Diego. Its transmitting tower is situated on Mount Soledad in La Jolla. KGTV runs digital translator WOAI NBC 4 News San Antonio. This permits homes to receive ABC KGTV which are facing issues with attaining KGTV’s VHF signal or only a UHF antenna. On September 13, 1953, ABC KGTV News made its way to the television. It was the San Diego area’s third-oldest television channel.

KGTV ABC 10 News San Diego Live stream


The channel began its transmission as an associate of NBC. The original owner of KGTV was Airfan Radio Corporation. They also had KOGO, which is an associate of NBC Radio Network, under the authority. According to the rules and regulations of the original construction permit award, Airfan sold one-third proprietorship of the channels to two other firms. They contested individually for ABC KGTV. In 1954, Wells & Rogers, the Fox investment firm bought KFSD channels. In 1957, the editors of Newsweek magazine acquired a very insignificant amount of share of the channels.

This took place four years before the periodical was itself sold to the Washington Post Company. In 1961, ABC KGTV Channel altered its call letters to KOGO-TV. Later on, the radio channels also took on the KOGO call sign. In 1962, the telecasting division of Time-Life bought KOGO-TV and its fellow radio channels. After unsuccessful efforts to sell the properties to Triangle Publications and United Artists, this contract was finalized among others. Later on in the run, the Washington Post Company’s Post-Newsweek Channels division opened up that it was not interested in attaining full ownership.

Read More
SHARE